3 de febr. 2008

Com estalviem energia!

Durant aquest gener, els alumnes de segon hem reflexionat sobre quines són les coses que fem per estalviar energia, i quines són les que podriem fer millor. Hem descobert que:
  • "Podriem estalviar energia a l'institut: a vegades deixem la llum encesa quan sortim a l'hora del pati o al canvis de classes." (Aitor).
  • "Quan ens rentem la cara o les dents, tenim l'aixeta oberta, la tindriem que tancar ..." (Mohamed O.)
  • "Avui quan m'estava dutxant he pensat en tota l'estona que, mentres em posava el sabó, tenia l'aixeta oberta. A partir d'ara miraré de parar l'aixeta ..." (Merche)
  • "Sempre encenia l'ordinador arrivant a casa i desprñes me n'anava al menjador a jugar amb la cònsola, o me n'anava al carrer. Quan tornava a casa em posava a l'ordinador a treballar. Ara ja no encenc l'ordinador si no el necessito" (Aitor)
  • "La mare sempre en renya per què em deixo la nevera oberta o no apaga la llum de la meva habitació...." (Mohamed O.)
  • "Anar en autobús o en bicicleta és millor que en cotxe" (Mohamed M)
  • "Jo cerc que ja estic fent alguna cosa: per exemple quan em rento les dents no deixo tanta estona l'aixeta oberta, i quan m'asseco els cabells no deixo l'assecador tanta estona engegat com abans..." (Elisabet)
  • "No podem gastar tanta energia. L'energia és important per la nostra vida, sensa ella no podriem mirar la tele, tenir nevera o tenir llum .... (Fatima)
La Merche ha trobar aquest video que ens pot ajudar a estalviar energia: